tiistai 14. helmikuuta 2012

Koukuttaa..

voi että virkkaaminen on sitten ihanaa puuhaa. Niin paljon ihania materiaaleja ja aivan liikaa kaikkia ajatuksia ja ideoita päässä että mitä kaikkea koukuilla saisikaan aikaan.

Matonkuteet on minulle uusi tuttavuus, tai no, kyllähän minä niitä 80luvulla mummoni kanssa käsittelin kun mattoja kangaspuilla tehtiin. Silloin pidin koko matonkude touhua ihan mummojen juttuna, mutta näin ne vuodet vierii ja huomaan itse tekeväni matonkuteesta vaikka mitä.

Espoon Menitassa on melko hyvät valikoimat erilaisia matonkuteita. On Hoookedin trikoisia kuteita sekä ekopuuvillaisia kudevyyhtejä kaikissa ihanissa väreissä.

Menitan tuliaisia

Tuon ruskean olen jo käyttänyt :) sain siitä aikaiseksi mm korin sekä lapsilleni kynäkorin. Kynäkorista tuli melko kiva, ja nyt lapset haluavat niitä lisää.. tietenkin erivärisiä ja eriasioille

virkattu kynien säilytyskori
Matonkuteista olen myös saanut tehtyä muutaman ihastuttavan kassin. Olen käyttänyt tekemisessä niin trikoista kuin ekopuuvillaistakin kudetta. Molemmat sopii siihen oikein hyvin. Itse ehkä tykkään enemmän työstää laukkuihin tuota trikoista kudetta, sillä se joustaa mukavasti tekovaiheessa ja lopputuloskin on jotenkin jämäkämpi. Koukkuna olen käyttänyt 8-12 koukkuja, riippuen ihan siitä että millä tuulella olen. Ehkäpä tuo 10 ja 12 koukut on eniten käytössä tällä hetkellä.

Tässä yksi kasseista jonka olen virkannut trikoisesta matonkuteesta.
Tällä viikolla koukutukset minulla jatkuu varsinkin iltaisin. Samalla kun illalla katsoo tv:stä ohjelmia niin siinä saattaa syntyä vaikka ja mitä. Kasseja olisi tarkoitus saada tehtyä vielä melko monta ennen parin viikon päästä olevia käsityömessuja. Samoin ihastuttavia pieniä nalleja ja pupuja tulisi saada valmiiksi vielä ennen messuja.. No, onneksi tässä on vielä aikaa melko monta iltaa :)



Tässä pieni maistiainen pienistä nalleista joita on syntymässä  lähipäivinä..


1 kommentti:

  1. Onpas nuo nallet söpöjä.
    Jälleen uusi aluevaltaus.. :). Sinulla sitä riittää energiaa vaikka muille jakaa..

    Hyvää ystävänpäivää!

    VastaaPoista